Locatie: Yoga Studio Infity Erasstraat 71 5171 VG Kaatsheuvel
Wilhelmina Arjaans Mijn naam is Wilhelmina Arjaans geboren op 19-09-1979. Samen met mijn partner heb ik drie kinderen, twee dochters (11-06-2008 en 28-03-2013) en een zoon (28-03-2015). Tot mijn dertigste deed ik commercieel werk en had altijd al het gevoel dat dit het niet was voor mij. Al heel mijn leven was ik geïnteresseerd in beweging en een healthy lifestyle. Door het overlijden van mijn vader in 2010 heb ik het roer omgegooid en gingen mijn ogen open. Daarom besloot ik om te gaan doen waar mijn passie ligt; bezig zijn met het creëren van een gezond lichaam en een gezonde geest en mensen daarbij helpen.
Mama & baby yoga aanbevolen docenten
TOP TOP
Hatha Yoga, Meditatie, Power Yoga, zwangerschapsyoga, Mama en Baby yoga, Babymassage, Kinderyoga, Ouder en Kind yoga, Natuurvoedingsadvies bij Wilhelmina Arjaans van Yoga Studio Infinity in Kaatsheuvel
© Frank & Jacqueline Luchtmeijer

Postadres:

A Beautiful Balance

Harplaan 2

2992 NC  Barendrecht

0644-020 800

Hatha Yoga In 2011 gaf ik mezelf op voor de vooropleiding. Dit deed ik puur voor mezelf en niet zozeer met de gedachten om zelf les te gaan geven. In die 8 maanden dat deze vooropleiding duurde werd ik zo enthousiast en merkte al zoveel positieve veranderingen bij mezelf dat ik dit dolgraag over wilde brengen op anderen. Begin 2012 startte ik dan ook met de 4-jarige Hatha Yoga docentenopleiding, deze heb ik eind 2015 afgerond en sindsdien sta ik ingeschreven bij de Vereniging Yogadocenten Nederland. Ik geef sinds augustus 2013 Hatha Yoga in een buurthuis en in januari 2016 heb ik mijn eigen yogastudio geopend. Hatha Yoga is een yogavorm die voor iedereen toegankelijk is. Door het aannemen van yogaposes (asana’s) verbind je je lichaam met je geest en gebruikt daarvoor je ademhaling. Meditatie / Adembewustzijn Tijdens mijn 4-jarige yoga docentenopleiding heb ik nog twee bijscholingen gevolgd namelijk; Adembewustzijn volgens de methode van Dixhoorn en verschillende soorten meditatie. Het leven in deze tijd gaat steeds sneller en er zijn steeds minder momenten waarop men niks hoeft te doen. De een na de ander krijgt te maken met een burn-out, men raakt letterlijk opgebrand. Tijdens meditatie kom je weer terug bij jezelf. Je gaat naar jezelf kijken hoe je echt bent inclusief je onvolmaaktheden. En het mooiste is dat je al je verwachtingen los mag laten. Je hoeft niks te bereiken want je bent er al en het enigste wat je hoeft te doen is observeren en jezelf eraan overgeven. Regelmatig verwerk ik meditatie, mindfulness en adembewustzijn in al mijn lessen. Power Yoga Power Yoga is een dynamische vorm van yoga waarbij je werkt aan je uithoudingsvermogen, kracht, stabiliteit, flexibiliteit en ontspanning. Power Yoga kan je helpen om vet te verbranden en is ideaal om weer in shape te komen na bijvoorbeeld een zwangerschap. Ik raad wel altijd aan om eerst op een milde manier te werken aan het (weer) verstevigen van je bekkenbodem, buik- en rugspieren na een zwangerschap en dan is het ideaal om te beginnen met de Mama en Baby Yogalessen en daarna door te stromen naar Power Yoga als daar je voorkeur naar uit gaat. Zwangerschapsyoga Zelf heb ik ervaren hoeveel profijt je kunt hebben van zwangerschapsyoga. Door zwangerschapsyoga is het mogelijk om te leren vertrouwen op je eigen lichaam en de bevalling zo ontspannen mogelijk tegemoet te treden. Door het ontspannen van je lichaam zal je ook veel minder angst en pijn ervaren wat de kans op een soepele geboorte voor moeder en kind enorm vergroot. Tijdens deze lessen wordt o.a aandacht besteed aan speciale yogahoudingen geschikt voor zwangeren, ademhalingstechnieken die je kunt gebruiken om de weeën op te vangen,  ontspanningstechnieken en contact maken met je eigen lichaam en je ongeboren kind. Zwangerschapsyoga wordt zo een momentje om echt stil te staan bij deze bijzondere periode en de baby in je buik. Mama en Baby Yoga Heb je zin om na je bevalling weer te gaan sporten maar heb je geen oppas voor je baby? Dan kun je ervoor kiezen om mee te doen met Mama en Baby Yoga. Bij Mama en Baby Yoga werk je eraan om lichamelijk en geestelijk (weer) terug in balans te komen terwijl je je band met je baby versterkt. Deze les is geschikt voor als je minstens 6 weken geleden bent bevallen (vraag altijd eerst om toestemming aan je verloskundige of gynaecoloog voordat je weer aan een oefenprogramma begint!) totdat je baby gaat kruipen. De cursus bestaat uit 8 lessen van 75 minuten. Iedere les staat in teken van een thema en is aangepast aan het aantal weken postpartum. De laatste les is bijvoorbeeld zwaarder dan de eerste les. Tijdens de cursus kom je de volgende onderdelen tegen: Stabiliseren van het bekken en de buikspieren Versterken bekkenbodem Yogahoudingen zonder en met je baby Oefeningen waarbij je hartslag omhoog gaat (aerobe) zoals squaten en lungen waarbij je je baby als extra gewicht kunt gebruiken Versterken van je buik-, rug-, been-, bil- en armspieren. Flexibiliteit en balans Mindfulness en ontspanning De lessen worden gegeven volgens het   ontwikkeld door Jacqueline Luchtmeijer. Babymassage Met de cursus babymassage leer je speciale bio release massagetechnieken die je baby o.a kunnen helpen te ontspannen, tegen buikkrampjes en om te wennen buiten de baarmoeder. De cursus bestaat uit 4 lessen van ongeveer 1,5 uur waarbij er iedere les aandacht wordt besteed aan een bepaald thema zoals masseren bij buikkrampjes, basisveiligheid, de geboorte van een moeder en kind. Bij de eerste les ontvang je een flesje natuurlijke massageolie en cursusmateriaal zodat je ook thuis je baby kunt masseren. Kinderyoga Omdat ikzelf moeder ben van drie kinderen was het voor mij logisch om de opleiding kinderyoga te gaan doen. Ook van kinderen wordt er tegenwoordig steeds meer verwacht op school en op (sport) clubjes waardoor zij veel te verwerken hebben. Tijdens kinderyoga ga ik op een speelse manier yogahoudingen en ontspanningsspelletjes doen met de kinderen waarbij ik ze meegeef dat ze goed zijn zoals ze zijn, dat ieder mens uniek is en zo leren ze al jong om naar hun eigen lichaam te luisteren waar ze in hun latere leven enorm veel profijt van hebben. Ik vind het zo ontzettend waardevol om mijn eigen kinderen dit mee te geven en geef dit dan ook vol enthousiasme door aan andere kinderen. Ouder en Kindyoga Ongeveer een keer in de maand organiseer ik een les Ouder en Kindyoga, ook wel Familie yoga genoemd. Tijdens deze les zijn papa’s, mama’s, opa’s, oma’s of andere familieleden welkom om samen yoga te gaan doen met (hun) kind(eren) in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar. Door samen yoga te doen wordt de familieband versterkt en je krijgt tevens handvatten aangereikt om ook thuis met je kind yoga te gaan doen. Dit kan fijn zijn als je kind bijvoorbeeld niet kan slapen, zenuwachtig, bang of boos is en hoe je daar als ouder/verzorger mee om kan gaan. Natuurvoedingsadvies Mijn opleiding natuurvoedingsadviseur heb ik in december 2016 afgerond bij Sonnevelt opleidingen. Bij natuurvoeding ga je leren eten zoals de natuur het bedoeld heeft, zonder pakjes of zakjes maar vers, puur, eerlijk en zo mogelijk biologisch. Bij natuurvoeding worden er geen voedingsmiddelen uitgesloten en je eet volgens de 80-20 regel. 80% van wat je eet is gezonde voeding wat je lichaam echt nodig heeft en de andere 20% kun je gebruiken voor als je bijvoorbeeld uit eten gaat of als je een feestje hebt. Natuurvoeding is geen dieet maar een levenswijze en is geschikt voor (bijna) iedereen en dan met name: Vrouwen die zwanger willen worden Zwangere vrouwen Vrouwen die pas bevallen zijn en/of borstvoeding geven Kinderen Gezinnen Scholen Mensen die willen weten wat nu echt gezond eten inhoudt. Natuurvoeding is geen kant en klaar schema maar wordt op ieder mens individueel aangepast. Ieder mens is immers uniek.
Locatie: Yoga Studio Infity Erasstraat 71 5171 VG Kaatsheuvel
Wilhelmina Arjaans Mijn naam is Wilhelmina Arjaans geboren op 19-09-1979. Samen met mijn partner heb ik drie kinderen, twee dochters (11-06-2008 en 28-03-2013) en een zoon (28-03-2015). Tot mijn dertigste deed ik commercieel werk en had altijd al het gevoel dat dit het niet was voor mij. Al heel mijn leven was ik geïnteresseerd in beweging en een healthy lifestyle. Door het overlijden van mijn vader in 2010 heb ik het roer omgegooid en gingen mijn ogen open. Daarom besloot ik om te gaan doen waar mijn passie ligt; bezig zijn met het creëren van een gezond lichaam en een gezonde geest en mensen daarbij helpen.
Hatha Yoga, Meditatie, Power Yoga, Zwangerschapsyoga, Mama en Baby yoga, Babymassage, Kinderyoga, Ouder en Kind yoga, Natuurvoedingsadvies bij Wilhelmina Arjaans van Yoga Studio Infinity in Kaatsheuvel

‘‘Mama & baby yoga’ wordt gegeven aan cursisten uit: o.a. Alkmaar, Alphen a.d. Rijn,

Amsterdam, Apeldoorn, As, Barendrecht, Buchten, Capelle a.d. IJssel, Carnisselande,

Deventer, Dirksland, Dordrecht, Elshout, Etten-Leur, Haarlem, Heemskerk, Heerjansdam,

Heerlen, Hendrik Ido Ambacht, Heinenoord, Hoeksche Waard, Hoogvliet, Krommenie,

Leiden, Leiderdorp, Lommel, Maasdam, Maassluis, Mechelen, Numansdorp, Oud Beijerland,

Pernis, Portland, Poortugaal, Puttershoek, Rhoon, Ridderkerk, Roelofsarendsveen,

Rotterdam, Rotterdam-Alexander, Rotterdam-Zuid, Rijsoord, Schagen, Schiedam,

Schimmert, Steenwijk, Tiel, Uithoorn, Vinkenveen,Vlaardingen, Vlijmen, Voorburg,

Warmenhuizen, Wassenaar, Willemstad, Wognum, Wormer, Wijchen, Zierikzee, Zoetermeer,

Zwaag en Zwijndrecht.

© Frank & Jacqueline Luchtmeijer

Postadres:

A Beautiful Balance

Harplaan 2

2992 NC  Barendrecht

0644-020 800

Hatha Yoga In 2011 gaf ik mezelf op voor de vooropleiding. Dit deed ik puur voor mezelf en niet zozeer met de gedachten om zelf les te gaan geven. In die 8 maanden dat deze vooropleiding duurde werd ik zo enthousiast en merkte al zoveel positieve veranderingen bij mezelf dat ik dit dolgraag over wilde brengen op anderen. Begin 2012 startte ik dan ook met de 4-jarige Hatha Yoga docentenopleiding, deze heb ik eind 2015 afgerond en sindsdien sta ik ingeschreven bij de Vereniging Yogadocenten Nederland. Ik geef sinds augustus 2013 Hatha Yoga in een buurthuis en in januari 2016 heb ik mijn eigen yogastudio geopend. Hatha Yoga is een yogavorm die voor iedereen toegankelijk is. Door het aannemen van yogaposes (asana’s) verbind je je lichaam met je geest en gebruikt daarvoor je ademhaling. Meditatie / Adembewustzijn Tijdens mijn 4-jarige yoga docentenopleiding heb ik nog twee bijscholingen gevolgd namelijk; Adembewustzijn volgens de methode van Dixhoorn en verschillende soorten meditatie. Het leven in deze tijd gaat steeds sneller en er zijn steeds minder momenten waarop men niks hoeft te doen. De een na de ander krijgt te maken met een burn- out, men raakt letterlijk opgebrand. Tijdens meditatie kom je weer terug bij jezelf. Je gaat naar jezelf kijken hoe je echt bent inclusief je onvolmaaktheden. En het mooiste is dat je al je verwachtingen los mag laten. Je hoeft niks te bereiken want je bent er al en het enigste wat je hoeft te doen is observeren en jezelf eraan overgeven. Regelmatig verwerk ik meditatie, mindfulness en adembewustzijn in al mijn lessen. Power Yoga Power Yoga is een dynamische vorm van yoga waarbij je werkt aan je uithoudingsvermogen, kracht, stabiliteit, flexibiliteit en ontspanning. Power Yoga kan je helpen om vet te verbranden en is ideaal om weer in shape te komen na bijvoorbeeld een zwangerschap. Ik raad wel altijd aan om eerst op een milde manier te werken aan het (weer) verstevigen van je bekkenbodem, buik- en rugspieren na een zwangerschap en dan is het ideaal om te beginnen met de Mama en Baby Yogalessen en daarna door te stromen naar Power Yoga als daar je voorkeur naar uit gaat. Zwangerschapsyoga Zelf heb ik ervaren hoeveel profijt je kunt hebben van zwangerschapsyoga. Door zwangerschapsyoga is het mogelijk om te leren vertrouwen op je eigen lichaam en de bevalling zo ontspannen mogelijk tegemoet te treden. Door het ontspannen van je lichaam zal je ook veel minder angst en pijn ervaren wat de kans op een soepele geboorte voor moeder en kind enorm vergroot. Tijdens deze lessen wordt o.a aandacht besteed aan speciale yogahoudingen geschikt voor zwangeren, ademhalingstechnieken die je kunt gebruiken om de weeën op te vangen,  ontspanningstechnieken en contact maken met je eigen lichaam en je ongeboren kind. Zwangerschapsyoga wordt zo een momentje om echt stil te staan bij deze bijzondere periode en de baby in je buik. Mama en Baby Yoga Heb je zin om na je bevalling weer te gaan sporten maar heb je geen oppas voor je baby? Dan kun je ervoor kiezen om mee te doen met Mama en Baby Yoga. Bij Mama en Baby Yoga werk je eraan om lichamelijk en geestelijk (weer) terug in balans te komen terwijl je je band met je baby versterkt. Deze les is geschikt voor als je minstens 6 weken geleden bent bevallen (vraag altijd eerst om toestemming aan je verloskundige of gynaecoloog voordat je weer aan een oefenprogramma begint!) totdat je baby gaat kruipen. De cursus bestaat uit 8 lessen van 75 minuten. Iedere les staat in teken van een thema en is aangepast aan het aantal weken postpartum. De laatste les is bijvoorbeeld zwaarder dan de eerste les. Tijdens de cursus kom je de volgende onderdelen tegen: Stabiliseren van het bekken en de buikspieren Versterken bekkenbodem Yogahoudingen zonder en met je baby Oefeningen waarbij je hartslag omhoog gaat (aerobe) zoals squaten en lungen waarbij je je baby als extra gewicht kunt gebruiken Versterken van je buik-, rug-, been-, bil- en armspieren. Flexibiliteit en balans Mindfulness en ontspanning De lessen worden gegeven volgens het concept van A Beautifull Balance ontwikkeld door Jacqueline Luchtmeijer. Babymassage Met de cursus babymassage leer je speciale bio release massagetechnieken die je baby o.a kunnen helpen te ontspannen, tegen buikkrampjes en om te wennen buiten de baarmoeder. De cursus bestaat uit 4 lessen van ongeveer 1,5 uur waarbij er iedere les aandacht wordt besteed aan een bepaald thema zoals masseren bij buikkrampjes, basisveiligheid, de geboorte van een moeder en kind. Bij de eerste les ontvang je een flesje natuurlijke massageolie en cursusmateriaal zodat je ook thuis je baby kunt masseren. Kinderyoga Omdat ikzelf moeder ben van drie kinderen was het voor mij logisch om de opleiding kinderyoga te gaan doen. Ook van kinderen wordt er tegenwoordig steeds meer verwacht op school en op (sport) clubjes waardoor zij veel te verwerken hebben. Tijdens kinderyoga ga ik op een speelse manier yogahoudingen en ontspanningsspelletjes doen met de kinderen waarbij ik ze meegeef dat ze goed zijn zoals ze zijn, dat ieder mens uniek is en zo leren ze al jong om naar hun eigen lichaam te luisteren waar ze in hun latere leven enorm veel profijt van hebben. Ik vind het zo ontzettend waardevol om mijn eigen kinderen dit mee te geven en geef dit dan ook vol enthousiasme door aan andere kinderen. Ouder en Kindyoga Ongeveer een keer in de maand organiseer ik een les Ouder en Kindyoga, ook wel Familie yoga genoemd. Tijdens deze les zijn papa’s, mama’s, opa’s, oma’s of andere familieleden welkom om samen yoga te gaan doen met (hun) kind(eren) in de leeftijd van 4 t/m 12 jaar. Door samen yoga te doen wordt de familieband versterkt en je krijgt tevens handvatten aangereikt om ook thuis met je kind yoga te gaan doen. Dit kan fijn zijn als je kind bijvoorbeeld niet kan slapen, zenuwachtig, bang of boos is en hoe je daar als ouder/verzorger mee om kan gaan. Natuurvoedingsadvies Mijn opleiding natuurvoedingsadviseur heb ik in december 2016 afgerond bij Sonnevelt opleidingen. Bij natuurvoeding ga je leren eten zoals de natuur het bedoeld heeft, zonder pakjes of zakjes maar vers, puur, eerlijk en zo mogelijk biologisch. Bij natuurvoeding worden er geen voedingsmiddelen uitgesloten en je eet volgens de 80-20 regel. 80% van wat je eet is gezonde voeding wat je lichaam echt nodig heeft en de andere 20% kun je gebruiken voor als je bijvoorbeeld uit eten gaat of als je een feestje hebt. Natuurvoeding is geen dieet maar een levenswijze en is geschikt voor (bijna) iedereen en dan met name: Vrouwen die zwanger willen worden Zwangere vrouwen Vrouwen die pas bevallen zijn en/of borstvoeding geven Kinderen Gezinnen Scholen Mensen die willen weten wat nu echt gezond eten inhoudt. Natuurvoeding is geen kant en klaar schema maar wordt op ieder mens individueel aangepast. Ieder mens is immers uniek.